معراج گشت | تور دبی - تور تایلند

تور دبی ، تور تایلند ، تور گرجستان ، تور مالزی ، تور چین ، تور هند ، تورترکیه

معراج گشت | تور دبی - تور تایلند

تور دبی ، تور تایلند ، تور گرجستان ، تور مالزی ، تور چین ، تور هند ، تورترکیه

معرفی بستاکیه " دبی قدیم " ( Bastakia )

معرفی بستاکیه

شهر دبی این شهر زیبا و لوکس در خود محله های گوناگون و قدیمی دارد که هر کدام از یک نظر مورد توجه گردشگران تور دبی می باشند .

 

این شهر که تمام چهره اش را برج ها و آسمان خراش های زیبا فرا گرفته است و از هر وجب از خاکش برای احداث مراکز تفریحی و گردشگری استفاده شده و کاملا هم موفق شده گردشگران تور دبی نوروز 97 را سمت خود جذب کند .

 

دبی دارای محله ای با رویکرد سنت و فرهنگ این شهر می باشد که به محله بستکیه در دبی معروف است و این محله سالانه میزبان تعداد زیادی توریست و جهانگرد از سراسر دنیا می باشد که به منظور بهره بردن از این جاذبه گردشگری دبی و آشنای با فرهنگ و سنت شهر دبی به این محله میایند و از آن بازدید میکنند .

 

 

با معراج گشت آسمان همراه باشید تا شما گردشگران تور دبی را با یکی از مهمترین مناطق گردشگری در دبی آشنا سازیم . 


محله بستکیه یکی از برترین مناطق گردشگری و تاریخی دبی می باشد
  

تاریخچه بستاکیه دبی ( Bastakia )

شما گردشگران در تور دبی نوروز 97 مهم است بدانید که محله بستکیه در سال 1890 میلادی توسط بستکی‌ های مهاجر بنیان گذاری شد و مصالح ساختمان خانه‌ های محله بستکیه از سنگ های مرجانی که از دریا بیرون می ‌آوردند و گچ و آهک استفاده می شده است .

 

در قسمت‌ های از این بناها گاهی از ساروج نیز استفاده شده و همچنین در و پنجره آنها از چوبهای قیمتی " ساج " و " تیک " و دیگر چوب های گران ‌قیمت که از هند و مومباسا وارد شده بود نیز ساخته شده بوده است .

 

ضمنا شما مسافران تور دبی جالب است که در این منطقه تزیینات و دکورهای دیواری از گچ و شیشه ‌های رنگارنگ زیبا را می بینیند که با هنرمندی هر چه تمام استفاده شده است که در ضمن در بالای خانه ‌شان برجهایی هوایی ساخته بودند برای تهویه خانه‌ هایشان که آن را " اَلبَراجـِیل " می ‌نامند که تلفظ عربی واژه بادگیر فارسی خودمان است .

 

دبی قدیم

 

در بیرون خانه ‌ها یا به هم چسپیده یا به هم نزدیک هستند و کوچه‌ های تنگ و باریک میان خانه‌ ها فاصله انداخته ‌است ، بطوریکه در بیشتر اوقات روز اطراف خانه‌ ها سایه بندان می باشد ، کوچه‌ های تنگ و باریک در سرعت افزودن باد نقش بسیار مهمی داشته است .

 

" محلهٔ بستکیه " یکی از مناطق مهم گردشگری و تاریخی دبی می ‌باشد که سالانه هزاران گردشگر در تور دبی روانه این شهر می شوند . تمام ساختمان خانه‌ های محلهٔ بستکیه با گچ سفید کاری گشته است و در و پنجره‌ ها از چوب والوارهایی که از خارج و بعضی هم که در محل خود ساخته ‌اند به کار رفته‌ است .

 


آشنایی با بستاکیه دبی ( Bastakia )

محله‌ بستاکیه در اواخر قرن 19 ساخته شد تا خانه‌ تاجران ایرانی ثروتمندی باشد که بیشتر مروارید و پارچه معامله می ‌کردند و به خاطر معاملات بدون مالیات و دسترسی به نهر دبی به دبی سفر کرده بودند .

 

بستاکیه شامل بخش شرقی بر دبی در امتداد نهر می باشد و ساختمان‌ های آهکی و مرجانی در این منطقه که بیشتر آنها دارای برجهای بادی می باشند به ‌صورت خیلی خوبی محفوظ مانده ‌اند و اینجا را تبدیل به یک جاذبه گردشگری برای مسافران تور دبی نوروز 97 کرده است .

 

برج‌ های بادی نوعی سیستم تهویه هوا برای خانه‌ های اولیه و قدیمی بوده است و احتمالا تاجرهای ایرانی این عنصر معماری ( برج‌ های بادی ) را از زادگاه خود به شهر دبی آورده بودند که این طور هم دهان به دهان پیچیده شده است و باعث شده است که گردشگران ایرانی بسیاری در تور دبی روانه این شهر زیبا شوند .

 

بستانکیه دبی

 

راهروهای باریک که با معماری عربی آمیخته شده اند‌ و یک تاریخ قدیمی و مهیج از شهر دبی را شامل می‌ شوند .

 

شما توریست های عزیز در تور دبی درون این منطقه گالری Majilis را که دارای مجموعه ‌ای از سرامیک‌ ها و مبلمان های قدیمی عربی است را می ‌بینید و گالری XBA که دارای یک مجموعه از هنر معاصر است که در یکی از ساختمان‌ های تاریخی واقع شده است .


جالب است شما گردشگران تور دبی نوروز 97 بدانید که منطقه‌ Bastakiya یکی از قدیمی ‌ترین مناطق باستانی در شهر دبی می باشد و قطعا یکی از رویایی ‌ترین آن ‌ها محسوب می شود .

 

مناطق اطراف این منطقه به اوایل سال 1900 میلادی و زمانی باز می گردد که تجار از منطقه باستک جنوب ایران در ازای پرداخت مالیات حق امتیاز به شیخ مکتوم ‌بن ‌هشر " حاکم دبی " در آن قرن ، برای سکونت مورد تشویق قرار می گرفتند .

 

محله بستاکیه

 

در تور دبی می بینید نشانه بارز این منطقه وجود بادگیرهای جالبی است که در کنار حیاط خانه‌ ها ساخته می شده اند و مانند یک خوشه کنار هم گرد آمده ‌اند و همانند کوچه ‌های باریک و پرپیچ ‌و خم در هم پیچیده ‌شده اند . برجهای زیبا و ظریفی بر فراز ساختمان‌ های سنتی که چهار طرف این منطقه را احاطه کرده ‌اند به عربی "  بارجبل "  نامیده می ‌شوند .

 

بارجیل ‌ها یکی از اولین سیستم ‌های تهویه هوا بوده‌ اند و تمام این منطقه برای یک بازدید چند ساعته شما عزیزان در تور دبی بسیار جذاب و دیدنی می باشد و با آرامش در ادامه سایه‌ های باریکی که شما گردشگران را در تور دبی نوروز 97 را از هیاهوی خیابان ‌های بردبی دور خواهد کرد قدم بزنید و کلی تجربه ناب رقم بزنید .

 

ضمنا بسیاری از این ساختمان‌ ها بازسازی شده است و به گالری های هنری مغازه‌ ها و کافه‌ ها ( از کوچکترین بخش دبی تا بزرگترین مهمانخانه ‌های بی ‌نظیر رستوران‌ های سنتی عربی خانه خوشنویسی و خانه تمبر چند مرکز غیر دولتی از قبیل مرکز تبادل فرهنگی شیخ‌ محمد و ... ) تبدیل شده ‌است به منظور ارتقا و رشد گردشگری این منطقه در سال 2006 میلادی یک دفتر توریستیهم در آن تاسیس شده است .

 

محله بستاکیه دبی

 

پروژه بازسازی بستکیه که در راستای حفظ منابع طبیعی و تاریخی انجام می ‌شود و بسرعت در حال پیشرفت و ترقی می باشد ، نقشه ‌های این محل به زبان انگلیسی و عربی در مقابل دفتر پست المصلی در خیابان الفهیدی نزدیک چهارراه الدیوان به شما در تور دبی ارائه میشود .

 

 

در آخر معراج گشت آسمان سفری شاد و منحصر به فردی در تور دبی نوروز 97 برای شما عزیزان آرزومند است .


تور های مسافرتی دبی

اگر قصد سفر به امارات را دارید و می خواهید با تورهای دبی معراج گشت آسمان آشنا شوید روی لینک زیر کلیک کنید :    

 

تور دبی

تور دبی نوروز 97

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.