معراج گشت | تور دبی - تور تایلند

تور دبی ، تور تایلند ، تور گرجستان ، تور مالزی ، تور چین ، تور هند ، تورترکیه

معراج گشت | تور دبی - تور تایلند

تور دبی ، تور تایلند ، تور گرجستان ، تور مالزی ، تور چین ، تور هند ، تورترکیه

جشن ها و فستیوال های تایلند

جشن ها و فستیوال های تایلند

همه ساله در کشور تایلند جشن ها و فستیوال های متنوع و خاصی برگزار می گردد که غیر از مردم تایلند ، گردشگران و توریست های بسیاری در تور تایلند از سراسر دنیا برای دیدن این مراسم و جشن ها به این کشور زیبا سفر می کنند  .


تایلندی ها عاشق جشن هستند و در معابد مهم تایلند هم جشن های زیادی برگزار می کنند که قطعا این جشن ها ، تجربه های لذت بخشی  برای عموم مردم به همراه دارد .

 

با این وجود ، تعداد انگشت شماری فستیوال وجود دارند که از بقیه مهمتر و جذاب تر می باشد که این فستیوال ها در سراسر کشور برگزار می گردد و شما مسافران تور تایلند نوروز 97 با دیدن نمایش های فرهنگی ، رقصیدن با گروه نوازنده بومی ، نوشیدن چند شات لیکور با محلی ها شگفت زده خواهید شد و در اینجا فهرست این فستیوال ها را تهیه نمودیم تا به شما عجیب و غریب ترین ، جالب ترین ، احمقانه ترین و مهمترین فستیوال های کشور تایلند را با توضیحات برایتان شرح دهیم .

 

 

با معراج گشت آسمان همراه باشید تا شما گردشگران تور تایلند را با مهمترین فستیوال ها آشنا سازیم .


جشن آب سونگران تایلند بزرگترین ، طولانی ترین و سرگرم کننده ترین فستیوال دنیا بشمار می رود
  

جذاب ترین جشن ها و فستیوال های تایلند

مردم تایلند بر طبق سنت و آداب و رسوم و فرهنگ تایلندی همه ساله جشن ها و فستیوال های فراوانی را در کشورشان برپا می کنند و بسیار شیفته برگزاری جشن و مراسم های مختلف می باشند .

 

در این مقاله ما چند مورد از بهترین و هیجان انگیز ترین جشن های تایلند رو به شما عزیزان در تور تایلند نوروز 97 معرفی می کنیم و پیشنهاد می کنیم که در تور تایلند با معراج گشت آسمانهمراه باشید تا ما بهترین برنامه را برای سفر شما تدارک ببینیم .

 

جشن آب سونگران تایلند (  Songkran  )


احتمالا جشن آب سونگران تایلند ، بزرگترین ، طولانی ترین و سرگرم کننده ترین فستیوال دنیا شناخته میشود ، سونگران یک جنگ آبی سه روزه در سراسر کشور تایلند می باشد که در طول جشن آب سونگران ، صحنه های هیجانی فراوانی را می بینید که شما را محصور خواهد کرد .

 

جشن آب سونگران با موسیقی ، رقص ، نوشیدن و یکدیگر را خیس کردن همراه است و با تفنگ های آبی ، شلنگ ، سطل و هر چیزی که دم دستتان قرار دارد برای این کار استفاده کنید تا روی مردم آب بپاشید .

 

اگر قصد سفر به این کشور با تور تایلند را دارید از 13 تا 15 آوریل می توانید در جشن آب سونگران شرکت کنید و از این سرگرمی مهیج نهایت لذت را ببرید .

 

جشنواره آب تایلند

 

فستیوال ارواح تایلند ( phi Ta Ta Khon )


فستیوال ارواح کشور تایلند ، یک فستیوال سه روزه می باشد که ترکیبی از آئین های سنتی ، صنایع دستی محلی تایلند و علاقه مندان پارتی و سرگرمی همه ساله در این کشور برگزار می گردد .

 

فستیوال ارواح ، ترکیبی از باور های بودایی و جان گرایی ( اعتقاد به جان داشتن اشیا ) می باشد و به خاطر ماسک های رنگارنگی و جالبی که هزاران نفر از محلی ها و عموم مردم در این روز روی صورت خود می گذارند در بین گردشگران تور تایلند نوروز 97 بسیار مشهور شده است .

 

 ضمنا جالب است در تور تایلند بدانید که ماسک ها ، صورت هایی رنگ پریده را کشیده اند که با رنگ های جلف و جیغ ، تزئین می شوند .

 

فستیوال ارواح تایلند در تعطیلات آخر هفته ششمین کامل شدن ماه طبق تقویم قمری برگزار می گردد و نمایش اصلی فستیوال ، همچنین در روز جمعه همراه با لباس پوشیدن به عنوان یک روح و در روز شنبه ، همراه با مراسم مجلل و پخش موسیقی و پایکوبی انجام شده و در روز یکشنبه ، با جشن های بودایی برگزار می شود .

 

مواقعی که فستیوال ارواح در شهر سایی در استان لویی برگزار می گردد به دلیل ازدحام جمعیت و شلوغی به سختی می توان وارد این شهر شد و گردشگران تور تایلند نیز درگیر این ماجرا خواهند شد .

 

راحت ترین راه رفتن به فستیوال ارواح از مسیر اودون ، طی یک سفر سه ساعته با اتوبوس یا از چی یانگ مایی طی یک سفر 4 ساعته می باشد و همچنین از شهر بانکوک ، اتوبوس های ترمینال اتوبوس رانی شمال موچیت را حدود 5 بار در روز به مقصد شهر برگزاری فستیوال حرکت می کند . از بانکوک تا دان سایی ، هفت ساعته طی می شود و چون دان سایی ، یک شهر کوچک می باشد هتل و مسافرخانه ها به سرعت پر خواهد شد ، پس خیلی زود برای رزو هتل در تور تایلند نوروز 97 اقدام کنید .

 

فستیوال ارواح تایلند

 

فستیوال راکت ( Boon Bang fai )


در جوامع کشاورزی ایسان یعنی منطقه ای در شمال شرقی تایلند ، فستیوال راکت یک حادثه بسیار مهم در این کشور است که تمام روستاییان در آن ، قبل از شروع فصل کاشت در اینجا حاضر می شوند .

 

جالب است شما گردشگران تور تایلند بدانید که معنی به هوا فرستادن راکت این است که از خداوند بخواهند باران زیادی برایشان بفرستد تا به رشد خوب محصول برنج کشاورزان کمک کند .

 

راکت ها معمولا در اولین روز فستیوال قبل از به هوا فرستادن آماده می شوند و در طول یک هفته برگزاری فستیوال به هوا پرتاب شده و عده زیادی گرد هم جمع میشوند تا بهترین راکت را بسازند و اگر راکتی روشن نشود ، سازنده آن را به عنوان مجازات درون گل و لای می اندازند که شاید برای شما کمی عجیب به نظر برسد اما حقیقت دارد  .

 

فستیوال مهم راکت ، در استان یاسوتون برگزار می گردد و البته نواحی زیادی هم در تایلند فستیوال های راکت کوچکتر خودشان را برگزار می کنند اما در فستیوال های راکت معمولا موسیقی زنده سنتی پخش شده و کشاورزان هم شراب برنج می نوشند .   

 

فستیوال راکت

 

فستیوال لانترن ( Lantern festival YiPeng )


در فستیوال معروف چیانگ مایی لانترن تایلند که هر ساله در ماه نوامبر برگزار می گردد مناظر واقعا بدیع و فوق العاده ای خلق می شود که شاید شما گردشگران تور تایلند برای اولین بار آن را تجربه می کنید و هزاران فانوس کاغذی در نسیم عصر گاهی کرانه رود پنگ در آسمان رها می شوند .

 

فستیوال لانترن از بقیه فستیوال ها و جشن های تایلند اصیل تر است و فرصت خوبی برای گرفتن عکس های بی نظیر و وجد آور است و رها کردن این فانوس ها ، بخشی از این فستیوال دیدنی است که شما در تور تایلند نوروز 97 می توانید بهترین عکس ها را از این قسمت فستیوال بگیرید .

 

فستیوال لانترن با حواشی دیگر مثل رژه ، تشریفات مذهبی ، آتش بازی و رها کردن قایق های کاغذی در رودخانه نیز همراه می باشد .

 

جشن لانترن تایلند

 

فستیوال بوفالو سواری ( WingKwai ) 


بوفالو سواری و جشنی که بعد از این مسابقه برگزار می گردد یکی از بهترین فستیوال های کشور تایلند بشمار می رود . 

 

سنت قدیمی بوفالو سواری ، بیش از 100 سال است که در تایلند اجرا می شود و فستیوال بوفالو سواری یک فستیوال معروف در این کشور است که جمعیت زیادی از گردشگران تور تایلند و عموم مردم تایلندی دور هم  جمع می شوند و به دیدن این نمایش می پردازند .

 

میدان مسابقه حدود 100 متر طول دارد و دقیقا جلوی سالن شهرداری چونبوری Chonburi واقع شده است و تماشاچیان مسابقه را با تشویق هایی که با لحن مسخره ای بیان می شود دنبال می کنند و شاید برای شما مسافران تور تایلند نوروز 97 خنده دار به نظر بیاید .

 

اگر مسابقه را ببینید تعجب می کنید که بوفالوهای به این بزرگی چطور می توانند تا این حد سریع بدوند و در ضمن بدانید که برای رفتن به فستیوال بوفالو سواری باید به چونبوری بروید که رفتن به آن بسیار راحت است و اگر از بانکوک یا پاتایا می خواهید به چونبوری بروید یک سفر یک ساعته در پیش رو خواهید داشت .

 

بوفالو سواری مهمترین جاذبه گردشگری چونبوری نیز محسوب می شود ، اما مسابقات و فستیوال های زیاد دیگری هم هستند که با همراهی گاوها برگزار می گردد .

 

این مسابقات و فستیوال ها شامل انتخاب زیباترین بوفالو یا بوفالو آرایی و اجرای نمایش های تایلندی با همراهی بوفالوها است و یک مسابقه کوچکتر هم وجود دارد که  بچه ها سوار بوفالو می شوند و کلی تفریح می کنند .

 

نمایش بوفالو نایلند

 

فستیوال گیاهخواری تایلند


فستیوال گیاهخواری تایلند ، علیرغم نامش در میان گردشگران تور تایلند و مسافران دنیا فستیوال معروفی بشمار می رود و اینکه در این فستیوال مهم ، محلی ها کارهای خیلی زیادی انجام می دهند .

 

شرکت کنندگان کارهای ترسناکی مثل ریاضت کشیدن را انجام داده و بطور مثال بدن خود ، مخصوصا گونه را با اشیا نوک تیز خراش می دهند و باورشان  این است که در قبال این راهپیمایی های دردناک ، خدایان چینی از شما در برابر اتفاقات بد و صدمات محافظت خواهند کرد .

 

ضمنا شما گردشگران تور تایلند نوروز 97 بدانید که جشن مربوط به فستیوال گیاهخواری در مجاورت 6 معبد چینی اتفاق می افتد که در سرتاسر پوکت پراکنده شده است و معبد اصلی زیارتگاه جوئی توئی می باشد که نزدیک به بازار تازه می باشد و فستیوال گیاهخواری سالانه در ماه اکتبر برگزار شده و اگر به دیدن خون حساس هستید سعی کنید در این فستیوال شرکت نکنید .

 

جشنواره گیاهخواری تایلند

 

فستیوال موسیقی و هنر واندرفروت تایلند


فستیوال موسیقی و هنر در تایلند ، یکی از نخستین فستیوال های هنر و موسیقی کشور تایلند می باشد و بعد از برگزاری اولین فستیوال موسیقی و هنر در تایلند ، کشورهای آمریکا و انگلستانرخداد های هنری مشابهی مثل گلد استون بری و کوآچلا را برگزار کردند و در واقع کشور تایلند بنیانگذار این نوع از فستیوال ها می باشد .

 

فستیوال واندرفروت معمولا در دسامبر در اطراف شهر پاتایا برگزار می شود و از اروپایی ها و آمریکایی های هنرمندی که با تور تایلند برای شرکت در آن به تایلند می آیند ، استقبال بی نظیری می شود .

 

گروه های موسیقی محلی زیادی هم در این فستیوال شرکت کرده و شما مسافران در تور تایلند نوروز 97 می توانید درفستیوال موسیقی همچنین یوگا ، مدیتیشن ، هنر و رستوران های موسیقی معروف با تعدادی از بهترین آشپزهای بانکوک استخدام شده است بازدید نمایید .

 

فستیوال هنر و موسیقی تاسلند

 

فستیوال شمع تایلند ( Korat Candle Festival )


فستیوال شمع تایلند یکی از بزرگترین فستیوال های شهر ایسان می باشد که علاقه مندان بسیار زیادی نیز دارد و ترکیب جالبی از هنر ، فرهنگ و جشن است که به زیبایی در هم ادغام شده است . شما گردشگران تور تایلند در فستیوال شمع نزدیک به 10 مجسمه عظیم ساخته شده از موم را خواهید دید که هنر دست گروهی از هنرمندان بین المللی می باشد .

 

هنرمندان ، هنر سنتی و مدرن را ترکیب کرده و مخلوقاتی انتزاعی را بوجود می آورند و این مجسمه های شمعی با همراهی رقصنده ها  و اجرای موسیقی سنتی در شهر حرکت کرده و ترکیبی جالب و تکرار نشدنی را برای شما عزیزان رقم خواهد زد .

 

در اصل ، فستیوال شمع یک جشن مذهبی محسوب شده که در تعطیلات مقدس بودایی برگزار می شد و در طی آن پیروان بودا پیشکش هایی را به راهبان بودایی اهدا می کنند .

 

در طول این فستیوال سراسر شهر حال و هوای جشن به خود خواهد گرفت و به خاطر داشته باشید که فروختن مشروبات الکلی در طول جشن های بودایی در تایلند ممنوع می باشد ، اما خوردن آن مانعی ندارد ولی فروشندگان محلی هم برای احترام به بودا از این قانون پیروی می کنند .

 

جشنواره شمع در تایلند

 

جشن سال نوی چینی ها در تایلند


شروع سال نوی چینی ها ( Yaowaraj) با خود یکی از نشاط آور ترین و جالب ترین جشن ها را در تایلند به همراه دارد و تجربه ای بی نظیری را در این کشور را به عموم مردم بخصوص گردشگرانتور تایلند هدیه می کند ، این جشن مختص محله چینی های بانکوک می باشد .

 

کوچه های تنگ و شلوغ محله چینی های بانکوک ، همیشه یک مکان برای کشف سرگرمی و تفریح هستند اما در طول سال نوی چینی ها همه چیز هیجان انگیز تر و جالب تر خواهد بود .

 

کل خیابان و کوچه های اطراف محله چینی ها در سال نو از نو متولد می شده و شور و شوقی وصف نشدنی برای آنها به ارمغان می آورد و جمعیت عبادت کنندگان ، انفجار ترقه ، رقصنده های اژدها و سرازیر شدن خانواده های چینی به خیابان برای پیوستن به هیاهو و شرکت در ضیافتی که برپا شده از صحنه های است که در طول جشن سال نوی چینی ها در تور تایلند نوروز 97 شما خواهید دید  .

 

جشن سال نو چینی در تایلند

 

 

در آخر معراج گشت آسمان سفری شاد با خاطرات تکرار نشدنی برای شما گردشگران تور تایلند آرزومند است .



اگر قصد سفر به تایلند را دارید و می خواهید با تورهای تایلند معراج گشت آسمان آشنا شوید روی لینک زیر کلیک کنید :    

تور تایلند

تور بانکوک

تور پاتایا

تور پوکت

تور تایلند نوروز 97

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.