معراج گشت | تور دبی - تور تایلند

تور دبی ، تور تایلند ، تور گرجستان ، تور مالزی ، تور چین ، تور هند ، تورترکیه

معراج گشت | تور دبی - تور تایلند

تور دبی ، تور تایلند ، تور گرجستان ، تور مالزی ، تور چین ، تور هند ، تورترکیه

موزه دبی ( Dubai Museum )

موزه دبی ( Dubai Museum )

موزه دبی که به عربی متحف دبی نیز نامیده می شود ،  یکی از مناطق تاریخی ، سنتی و مناطق گردشگری دبی و یکی از نقاط دیدنی و مهم کشور امارات متحده عربی در بین گردشگران تور دبی شهرت یافته است که سالیانه تعدادی زیادی از توریست ها و مسافران را از مناطق داخل و خارج کشور امارات به سمت خود جذب می کند .

 

موزه دبی یکی از دیدنی‌ های پرطرفدار و مهم در دبی است و شما در این موزه مدل‌های زنده ، نماهای زندگی سنتی و روزمره مردم قدیم کشور امارات متحده عربی را از نزدیک خواهید دید .

 

یک بازار شلوغ ، یک مدرسه اسلامی ، زندگی بیابان نشینی در شب و زندگی ماهیگیران جزو این دیدنی ها در این منطقه می باشد . 

 

با معراج گشت آسمان همراه باشید تا شما گردشگران عزیز تور دبی را با موزه دبی که جزو برترین مناطق گردشگری دبی می باشد ، آشنا سازیم .


موزه دبی در سال 1971 میلادی در داخل قلعه‌ ای بسیار معروف بنام قلعه آل فهیدی دایر شد
  

تاریخچه موزه دبی ( Dubai Museum )

تاریخ ساخت این موزه برمی گردد به سال ۱۹۷۱ میلادی که این موزه در داخل قلعه‌ ای معروف بنام قلعه فهیدی ساخته و دایر شد .

 

جالب است بدانید این قلعه در سال ۱۷۸۷ میلادی برای محافظت از شهر در برابر دشمنان ساخته شده بود ، از آنجا که این مکان جزو قدیمی ‌ترین ساختمان شهر دبی می باشد ، مدتها از آن برای سکونت حاکمان وقت دبی و مقر حکومتی نیز استفاده شده است تا اینکه حاکمان این شهر تصمیم می گیرند که در سال ۱۹۷۰  این مکان را برای استفاده و استارت این موزه مورد بازسازی قرار دهند .

 

موزه دبی یکی از مناطق گردشگری دبی در میان عموم مردم و توریست های تور دبی می باشد و اینطور که در بین تاریخدانان در بحث است به احتمال زیادی که از شواهد پیداست اینجا قدیمی‌ ترین بنای شهر دبی باشد .

 

ضمنا در سال 1955 میلادی نگارخانه و همچنین چندین اتاق نیز به موزه افزوده شد و در ورودی موزه ، مجموعه ‌ای از نقشه‌ های قدیمی امارات و خلیج فارس را همراه با عکس های هوایی از کهرشد و توسعه شهر دبی را به وضوح نشان می دهد به نمایش گذاشته شده است .

 

موزه دبی

 

شما گردشگران تور دبی را واقعا متحیر خواهد کرد و اینکه در این  نگارخانه‌ شما تصاویری از منطقه خور دبی ، خانه ‌های عربی قدیمی ، مساجد ، بازارها ، باغ ‌های نخل خرما ، زندگی ساحل نشینان و بیابان نشینی که جزو تمدن و فرهنگ مردم دبی است را در معرض دید عموم مردم و گردشگران تور دبی قرار داده شده است .


آشنایی با موزه دبی ( Dubai Museum )

همانطور که در بالا برایتان گفتیم موزه دبی در قلعه آل فهیدی ( Al-Fahidi Fort ) قرار دارد که در سال ۱۷۸۷ میلادی برای دفاع از شهر دبی ساخته شد .

 

جالب است بدانید دیوار این قلعه از بلوک ‌های مرجانی سنتی ساخته شده است و با آهک نگه داشته می شده است و طبقه فوقانی توسط ستون‌ های چوبی پشتیبانی و دارای ایستادگی است و سقف آن از نخل ، گل و لای و گچ طراحی و ساخته شده است که قطعا شما مسافران تور دبی جذب این همه زیبایی خواهید شد .

در گذشته این قلعه به عنوان محل اقامت خانواده های حاکمان ، مقر دولت ، پادگان و زندان نیز استفاده میشد ، این قلعه در سال ۱۹۷۱ ترمیم شد و در حال حاضر موزه برتر شهر دبی بشمار می رود .

 

همچنین حیاط این قلعه دارای چند قایق سنتی و کوچک و خانه ‌ای با برگ درخت نخل با برج بادی امارات است و سالن سمت راست آن ، شما گردشگران تور دبی انواع لوازم دفاع از دشمن از جمله چندین سلاح ، شمشیر ها و ... وجود دارد و سالن سمت چپ ویترین آلات موسیقی مردم امارات در قدیم را خواهید دید .

 

موزه معروف دبی

 

ضمنا زیر طبقه همکف سالن‌ های نمایش با نمایشگاه‌ها و شهر فرنگ‌ های سر پوشیده را می بینید که جنبه‌ های مختلف سبک زندگی سنتی مردم امارات و همچنین آثار مکشوفه مانند گورهای قدیمی ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ ساله در منطقه باستان شناسی القصیص (Al Qusais)  را در معرض دید گردشگران و مسافران تور دبی گذاشته اند .


همچنین تصاویر رنگی و جذاب همراه با مدل‌های زنده ، صدا و جلوه‌های ویژه بصورت کاملا واقعی و زیبا از زندگی مردم را قبل از کشف نفت در این منطقه به وضوح می بینید .


در این موزه می بینید که چند صیاد به صید مروارید مشغول هستند و چند تاجر مروارید با سنگ‌های وزنه ، ترازو و غربال مخصوص این کار دیده می ‌شوند که یکی از زیباترین تصاویر در این موزهمی باشد .

 

همچنین شما مسافران تور دبی به هنگام بازدید از این موزه آلات موسیقی شامل طبل ، فلوت ، چنگ ، نی‌ انبان ساخته شده از پوست بز و سایر وسایل و آلات موسیقی سنتی و قدیمی که در مناسبت ‌های بزمی به کار گرفته میشده است را خواهید دید .

 

همچنین شمشیر ها ، کمان ‌ها‌ ، نیزه‌ ها ، پیکان‌ ها ، زره‌ های ساخته شده از پوست کوسه ، تپانچه‌ ها و تبرها برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده اند و در این موزه به مجموعه ای جالب ازجنس مس ، مرمر سفید و مصنوعات سفالی نیز دیده می شود .

 

در سال های اخیر باستان شناسان و تاریخدان بزرگ از کشورهای مختلف دنیا به شهر دبی سفر کرده و توانستند صدها نمونه مصنوعات دست ساز از قبیل ظروف سفالی ، اسلحه‌ ها و سکه‌های متعلق به هزاره سوم قبل از میلاد مسیح (ع) را پیدا کنند که این کشفیات اکنون در بخش باستان ‌شناسی این موزه نگه داری شده و در معرض دید شما گردشگران تور دبی گذاشته شده است .


این قلعه در نوع خود ، یک موزه نظامی سحرآمیز و بسیار زیبا  است و در این موزه مجموعه جالبی از اقلام تاریخی و متنوع در معرض دید عموم قرار داده شده‌ است که ما پیشنهاد می کنیم که حتما ایم موزه را در برنامه سفرتان بگنجانید و نیز حتما از مجموعه ی مهیج اسلحه سازی خاورمیانه باستانی هم بازدید نمایید .


شما به محض ورود به این موزه معروف دبی ، یکی از محبوب ترین موزه های دبی بشمار می رود ، روزهای قبل از کشف نفت و رسیدن کشتی های حامل نفت به این منطقه در ذهنتان تداعی می شود و منظره به یاد ماندنی در سفر به دبی برای شما برای شما رغم خواهد زد .

 

طراحی زیرکانه فضاهای زیر زمینی این موزه از دیگر زیبایی های این موزه است ، به گونه ای که شما را از زندگی روزمره و مدرنیسم و لوکس شهر دبی ، به روزهای آغازین و تمدن اولیه دبی می برد .

 

در آخر معراج گشت آسمان سفری شاد و به یاد ماندنی برای شما مسافران تور دبی آرزومند است .


تور های مسافرتی دبی

اگر قصد سفر به امارات را دارید و می خواهید با تورهای دبی معراج گشت آسمان آشنا شوید روی لینک زیر کلیک کنید :    

 

تور دبی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.