معراج گشت | تور دبی - تور تایلند

تور دبی ، تور تایلند ، تور گرجستان ، تور مالزی ، تور چین ، تور هند ، تورترکیه

معراج گشت | تور دبی - تور تایلند

تور دبی ، تور تایلند ، تور گرجستان ، تور مالزی ، تور چین ، تور هند ، تورترکیه

شهر سوخته بانکوک ( Burn City Bangkok )

شهر سوخته بانکوک ( Burn City Bangkok )

شهر بانکوک که به معنی شهر فرشته‌ ها در میان گردشگران تور تایلند شناخته می شود همیشه مورد توجه توریست ها در سراسر دنیا قرار گرفته است و تنها از فرشته ‌ها این توقع می رود که این همه جذابیت و زیبایی مدرن را در کنار این همه شگفتی سنتی در یک کشور  یکجا گرد هم آورد .

 

بانکوک با دارا بودن معابد مهم و متنوع  الهام بخش ، بازارچه های محلی متنوع ، شب زنده داری و پر جنب و جوش بودن این کشور در کنار مجتمع های خرید بسیار بزرگ ، شهری وسوسه برانگیز برای گردشگران تور تایلند به حساب می آید که شما در این سفر ، امکان لذت بردن از مناطق گردشگری تایلند را تجربه خواهید کرد . 

 

با معراج گشت آسمان همراه باشید تا شما را با یک جاذبه گردشگری در بانکوک آشنا سازیم .


شهر تاریخی آیوتایا که بیش از چهار قرن پایتخت کشور تایلند بشمار می رفت
  

تاریخچه شهر سوخته بانکوک ( Burn City Bangkok )

پادشاهی شهر معروف آیوتایا در سال ۱۳۵۰ میلادی بوجود آمده است و اینکه در واقع دومین پایتخت سیام بعد از سوخوتای Sukhotai به شمار می رفت ، و نکته اساسی آن این است که در قرن شانزدهم به اوج قدرت ، فرهنگ و ثروت خود رسید و قلمرو و وسعت آن خیلی بیشتر و فراتر از لائوس ، کامبوج و برمه کنونی بیشتر و شناخته شده شد و حتی با کشور فرانسه در زمان لویی چهاردهم ارتباط و مراوده داشت .

 

مهم اینجاست که پادشاهان بسیاری در این مکان دیدنی و تاریخی کشور تایلند ، حکومت کردند .


شهر تاریخی آیوتایا که بیش از چهار قرن پایتخت کشور تایلند بشمار می رفت ، تاریخی ترین بنای این کشور زیبا می باشد که بر مرکزیت تمدن آسیای جنوب شرقی در زمان خود یکی از بزرگترین شهرهای دنیا نیز محسوب می شده  است و همین موارد باعث شده است که عموم گردشگران تور تایلند را جذب خود کند .

 

شهر سوخته تایلند


شهر آیوتایا در 89 کیلومتری شمال شهر کشور تایلند واقع شده است و در قرن 20 به ثبت میراث جهانی یونسکو رسید و این افتخاری بزرگ برای این کشور به شمار می رود و اینکه ترکیبی از هنر معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای این شهر را بوجود آورده است .

 

این شهر سال ها مهد تمدن تایلند در میان عموم مردم این کشور و حتی گردشگران تور تایلند بوده است و نکته مهم این شهر این است که در طی چهار قرن 33 تن از پادشاهان سلسله های مختلف کشور تایلند بر آن حکومت کرده اند .

 

در قرن هجدهم و با حمله مردم برمه ای به تایلند این شهر تخریب شد و به سرعت سقوط  کرد . در گذشته این شهر حدود 400 معبد زیبا در خود داشت اما اکنون فقط ویرانه ای از این معبدها باقی مانده است و پیشنهاد ما برای شما گردشگران تور تایلند این است که این جاذبه که جزو مناطق گردشگری تایلند محسوب می شود را از دست ندهید .

 

شهر سوخته بانکوک


آشنایی با شهر سوخته بانکوک ( Burn City Bangkok )

شهر آیوتایا بر روی جزیره ‌ای قرار گرفته است که بوسیله سه رودخانه بزرگ شهر بانکوک به دریا وصل شده است . این منطقه به این علت انتخاب شد که از نظر دسترسی و حمله دشمن ، بهترین مکان  و کاملا در امان دشمن بوده است و از طرفی از بلاها و اتفاقات طبیعی مثل سیل ‌های فصلی هم در امان می بوده است .

 

شهر آیوتایا در سال 1767 میلادی توسط ارتش برمه مورد حمله قرار گرفت و تمامی این شهر زیبا و تاریخی در آتش سوخت و کاملا از بین رفت و بعد دشمن آنجا را فتح کرد و مسلط به تمامی شهر شد و همه مردم و ساکنین این شهر را مجبور کرد که آنجا را ترک کنند .

 

نکته جالب این منطقه این است که این شهر هیچ وقت بازسازی و ترمیم نشد و به همان صورت ماند تا سال 1991 میلادی همانطور که قبلا نیز گفتیم جز میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسید و به یکی از بهترین مناطق گردشگری تایلند برای توریست ها و مسافران تور تایلند بدل شد . 

 


بعد از تحقیقات زیادی که دانشمندان و باستان شناسان بر روی این شهر انجام دادند به این نتیجه رسیدند که اینجا یکی از بزرگترین شهرهای آن زمان بوده است و مرکز اقتصادی ، سیاسی و مذهبیاصلی مردم در زمان خودش بوده است .

 

ضمنا اینکه ، دربار سلطنتی سیام هم لوازم و وسایل که جزو بایگانی های تاریخی آنان بوده با وسواس زیاد نگهداری کرده بود  که خیلی از آن ها موقع غارت و جنگ در شهر نابود و از بین رفته است اما بعضی از آنها سالم باقی مانده است و یک سند مهم از اعتبار تاریخی این شهر برای دیدن عموم مردم و همچنین گردشگران تور تایلند قرار گرفته است . 

 


قبل از شهر بانکوک ، آیوتایا 417 سال پایتخت این کشور بوده است که یکی از تاریخی ترین شهر های تایلند است و در زمان خود مرکز تمدن آسیای جنوب شرقی در سراسر جهان شناخته شده بود اما امروزه فقط معبدهای تخریب شده ای در آن به چشم می خورد .

 

 

در آخر معراج گشت آسمان سفری خوش و تکرار نشدنی برای شما مسافران عزیز تور تایلند آرزومند است .


تور های مسافرتی تایلند

اگر قصد سفر به تایلند را دارید و می خواهید با تورهای تایلند معراج گشت آسمان آشنا شوید روی لینک زیر کلیک کنید :    

 

تور تایلند

تور بانکوک

تور پاتایا

تور پوکت


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.