معراج گشت | تور دبی - تور تایلند

تور دبی ، تور تایلند ، تور گرجستان ، تور مالزی ، تور چین ، تور هند ، تورترکیه

معراج گشت | تور دبی - تور تایلند

تور دبی ، تور تایلند ، تور گرجستان ، تور مالزی ، تور چین ، تور هند ، تورترکیه

معابد تایلند

معابد تایلند

معابد بسیاری در گوشه و کنار جهان قرار گرفته است که هر کدام نمادی از هنر و خلاقیت معمار آن کشور محسوب می شود . 

 

هر سرزمینی با توجه به موقعیت جغرافیایی خود و همچنین مذهب هایی که در آن کشور دارد خواستار معابد مختلف و متنوعی می باشد در این میان کشور زیبای تایلند نیز از این مستثنی نیست و با معابد بینظیر و منحصر به فردی که دارد مورد توجه بسیاری از گردشگران تور تایلند از کشورها و سرزمین‌های مختلف است .

 

این معابد بزرگ و غول پیکر در عین حال با طراحی های ظریف و زیبا بسیاری از بازدید کنندگان چه از خود کشور تایلند و چه از کشورهای دیگر را همه ساله در تور تایلند سمت خود جذب کرده است و نکته قابل توجه این است که از مهمترین مناطق گردشگری تایلند به شمار می رود .  

 

 

با معراج گشت آسمان همراه باشید تا شما گردشگران تور تایلند را با برترین معابد کشور تایلند آشنا سازیم .


کشور تایلند کشوری غنی از فرهنگ ، تاریخ و تمدن است
  

آشنایی با معابد تایلند

اگر علاقه مند به اطلاعات و مشاهده و تحقیق درباره ادیان مردمان مختلف دنیا و فرهنگ متفاوت آنها هستید و دوست دارید در این خصوص هر چه بیشتر بدانید یکی از مناطقی که ما به شما گردشگرانتور تایلند معرفی می کنیم کشور منحصر به فرد تایلند است .

 

این کشور پر از معابد بودایی و خاص می باشد که قدمت آنها به قرنها پیش برمی گردد و برخی از این معابد نیز جوانتر و جدید تر نیز هستند .

 

نکته جالب اینجاست که معابد تایلند از چوب ، سنگ و حتی بطری های بازیافت شده ساخته و طراحی شده اند که همه آنها منظره ای صلح آمیز و تکرار نشدنی برای شما مسافران تور تایلند ایجاد می کنند .

 

اگر دوست داشتید از زیباترین معابد این کشور دیدن کنید می توانید تور خود را معراج گشت آسمان انتخاب و خریداری نمایید .


کشور تایلند کشوری غنی از لحاظ فرهنگی و تمدن است که در کنار تمام جاذبه‌ های طبیعی خود در دنیا ، تاکنون سعی داشته تا مکان‌ های مقدس نظیر زیارتگاه‌ ها و معابد خود را نیز در جهان حفظ و به کل مردمان دنیا بشناساند و البته توانسته در این موضوع نیز شهرت جهانی را از آن خود کند .

 

در شهر Chiang Mai  مجسمه‌ های بسیاری از شخصیت‌ های معروف و بزرگ کشور تایلند ساخته شده است که البته معماری بسیار زیبا و منحصر به فردی نیز دارند و برای هر گردشگری در تور تایلند جالب خواهند بود .

 

گردشگران اگر چند ساعت در کوچه‌ های قدیمی این شهر قدم بزنند و به تفریح بپردازند ، سازه‌های فرهنگی و تاریخی مختلفی را مشاهده خواهند کرد که همگی یاد آور گذشته و فرهنگ این کشور است .

 

گفتنی است که این نوع از سازه‌ها Wats نامیده می ‌شوند . با وجود اینکه حدود ۲۰۰ معبد در شهر Chiang Mai  وجود دارد اما ما در این مقاله به مهمترین آن اشاره خواهیم کرد .


معروفترین معابد تایلند

معبد وات رانگ کان ( Wat Rong Khun ) 


این معبد  در اواخر قرن بیستم که اصل معبد وات رانگ کان در وضعیت نامناسبی داشت معماران این کشور ترمیم آن آغاز کردند ، اما به دلیل کمبود بودجه مراحل بازسازی آن برای مدتی متوقف شد .


در این میان هنرمند توانا ، بنام  Chalermchai Kositpipat  که زاده چیانگ رای بود تصمیم به بازسازی مجدد و ساخت این قلعه با سرمایه شخصی خود گرفت و به منظور یادگیری و مراقبت مردم از آموزه‌ های بودایی کار خود را شروع کرد .

 

کار ساخت و بازسازی این معبد همچنان ادامه دارد و برآورد شده است که تا سال ۲۰۷۰ این پروژه تکمیل خواهد شد .


دلیل شهرت معبد وات رانگ کان اینجاست که با داشتن رنگ سفید که نشانی از پاکی و خلوص می باشد و همچنین تکه شیشه ‌های بکار رفته که نمادی از خرد بودا و تعالیم بودایی محسوب می‌شود .

 

معبد وات رانگ کان معبدی منحصر به فرد و خاص می باشد . زمانی که نور خورشید به این معبد می‌ تابد زیبایی و شکوه و جلال آن دو چندان می ‌شود  ، این معبد به سبک معماری معابد بودایی ساخته و طراحی شده است .


هر بخش از معبد سفید دارای معانی مختلفی از فرهنگ این کشور است و فرد را تشویق میکند تا به درک بیشتری نسبت به آموزه‌ های بودا بپردازد و از وسوسه‌ها ، خواسته‌ های دنیوی و هر چیزی که با حرص و طمع همراه باشد دوری کند .


برای دسترسی به ساختمان اصلی این معبد زیبا ( Ubosot ) باید از یک پل که دریاچه‌ کوچکی در زیر آن قرار دارد عبور کنید و در مقابل پل صد ها دست وجود دارد که هر بیننده‌ ای را متحیر و محصور خود می کند .


ضمنا در این معبد دست‌ها نشانی از میل و آرزو می باشد و جاهای دیگری در این منطقه نیز نمادی از رنج و جهنم است ، گذر از این پل و رسیدن به Ubosot نشان‌ دهنده عبور از چرخه مرگ و تولدی دوبارهبه دور از رنج و غم هاست .


این راه معرف راه سعادت است که برای رسیدن به آن باید از تمایلات دنیوی پرهیز کرد و هر حرص و طمعی دوری ورزید .

در کنار دریاچه ، دو مجسمه کینار ( Kinnaree )  که موجودات اساطیری بودایی هستند که نیمه انسان و نیمه پرنده هستند در زیباترین شکل ممکن ساخته و گذاشته شده است .


پس از عبور از پل ، بازدید کنندگان و گردشگران تور تایلند به ( دروازه بهشت ) می رسند که دو مجسمه از نمایندگان مرگ و راحو (Rahu) در آنجا وجود دارد که سرنوشت مرگ را نشان می‌ دهد .

همچنین در مقابل بخش اصلی این معبد و پس از عبور از دروازه بهشت ، چند تصویر دیدنی و جذاب از مدیتیشن بودا نصب شده است که بسیار طرفدار هم دارد .


نقاشی‌ های بسیاری از داستان ‌های بودایی بر دیوارهای معبد نصب است و همچنین نقاشی‌ هایی که به توصیف خوبی و بدی که نشان دهنده فرهنگ و آداب و رسوم مردم تایلند است می‌ پردازد .


معبد سفید در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی شهر چیانگ رای واقع شده است و راحت ‌ترین راه برای دستیابی به آن استفاده از تاکسی ‌های در نظر گرفته شده برای معبد است که نزدیک به ۲۰ دقیقه زمان می ‌برد و علاوه‌ بر این ، اتوبوس‌ هایی هم برای راحتی رفت و آمد گردشگران تور تایلند وجود دارد که طول سفر با استفاده از آن‌ها ۳۰ دقیقه است .


معبد سفید در آخر هفته‌ ها و تعطیلات عمومی بیشترین بازدید را دارد و هر روزه از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر برای بازدید عموم باز است . 


هزینه ورودی برای هر فرد ۵۰ بات تایلندی یعنی ۵۰۰۰ تومان است .

 

معبد وات رانگ کان

 

 معبد حقیقت تایلند ( The Sanctuary of Truth)


ساخت این معبد در سال 1981 توسط لک ویریافان ، موسس شهر قدیمی ساموت پراکان آغاز گردید که بسیار بزرگ و زیبا طراحی شده است .

 

ساختن این ساختمان که در ساحل لائم راچاوت در جاده ناکلوا در شمال شهر پاتایا قرار دارد و ساختار اصلی معبد حقیقت از چوب است  و دارای کنده‌ کاری ‌های شگفت‌ انگیز و هنرمندانه ای می باشد که چشم هر گردشگر تور تایلند را به خود خیره و مبهوت می کند .

 

این معبد همه روزه از ساعت 8:30 الی 17:00 میزبان مهمانان خود می باشد .

 

معبد حقیقت تایلند

 

معبد وانت آرون تایلند ( Wat Arun )


در سال 1768 پادشاه تاکسین در هنگام تمام شدن طلوع خورشید ، بعد از مبارزه با آیوتایا به این معبد سفر می کند و زمان ورود او به این معبد در هنگام اتمام طلوع خورشید بوده است .

او بعد ها اسم این معبد را به وات چانگ - معبد سپیده دم تغییر داد و تا قبل از تغییر پایتخت و انتقال کاخ بزرگ ، این معبد حاوی مجسمه های بوداها و مجسمه زمردین بوده است.


در بین سال های 1824 تا 1851 در زمان سلطنت رامای سوم ، علاوه بر گسترش فضای این معبد زیبا ، مناره های آن توسط بهترین کاشی های چینی ، مرمت شد تا در هنگام طلوع و غروب خورشید ، تابندگی بسیار زیادی را به این معبد بدهد و از رو بسیار مورد توجه گردشگران تور تایلند قرار دارد . 


معبد آرون در محله وات چانگ Wat Chaeng در غرب رودخانه چائو پرایا قرار دارد ، قرارگیری معبد وات آرون در کنار رودخانه و معماری متفاوتش نسبت به دیگر معابد تایلند ، زیبایی بسیاری را به این منطقه بخشیده است .


 معماری معبد وات آرون یا معبد سپیده دم ، بسیار رنگی است و به صورت قلعه ای مستحکم و با شکوه در کنار آب واقع شده است .

برای عبور از رودخانه به قصد دیدن معبد وات آرون می‌توانید از قایق هایی که در اسکله سافان تاکسین برای گردشگران تور تایلند تعبیه شده است ، استفاده کنید و در اسکله شماره 8 پیاده بشوید . 


ساعت کاری معبد وات آرون از ساعت 8:30 الی 17:30 می باشد .

 

معبد وانت آرون تایلند


معبد وات پو - بودای خفته ( wat pho )


یکی از معابد مهم در شهر بانکوک پایتخت این کشورواقع شده است .

معبد وات پو یکی از  معابد پر طرفدار در تایلند است که مطمئنا هر گردشگر تور تایلند را وسوسه خواهد کرد که برای یک بار هم شده حتما آنجا را ببیند  ، معبد وات پو در پشت معبد بودای زمردین قرار گرفته است .

علت شهرت معبد وات پو برمی گردد به مجسمه بودا که به صورت خوابیده و خاص در این مکان قرار گرفته است .

طول این مجسمه  به طول 46 متر است و روی این مجسمه را با طلا تزئین و روکش شده است .

فاصله مسافتی معبد وات پو تا کاخ بزرگ  Grand Palace فقط 10 دقیقه می باشد و ما  توصیه می‌ کنیم حتما دوبار از معبد وات پو دیدن نمایید ، چرا که در بار اول تمامی توریست ها جذب این مجسمه عظیم الجثه خواهند شد و رفتن به نقاط دیگر را در اهمیت پایین ‌تر خود قرار خواهند داد ، پس برای بار دوم به معبد وات پو بروید و بقیه قسمت های این مجموعه را دیدن و از آن لذت ببرید .


از دیگر عوامل شهرت معبد وات پو ( بودای خفته ) وجود اتاق های مخصوص ماساژ تایلندی است که به حق یکی از بهترین ماساژ های حال حاضر دنیا برای گردشگران تور تایلند نام برده می شود .

در واقع در معبد وات پو علاوه بر ماساژ ، آموزش انجام این کار نیز به افرادی که علاقه مند به ماساژ هستند داده می شود  و ضمنا در معبد وات پو ، یک مجسمه بودا به صورت خوابیده و صدها مجسمه دیگر بودا برای بازدید دارد .

این مجسمه به طول 46 متر و ارتفاع 15 متر اصلی‌ترین جاذبه این معبد برای بازدید می‌باشد ، پای این مجسمه 5 متر طول داشته است و مانند چشمان آن با مروارید تزئین و طراحی شده است .

بر روی پاهای این مجسمه 108 سمبل سلوک بودا با هنرمندی هر چه تمام حک شده است . 


ساعات بازدید نیز 8:00 الی 17:00 عصر می باشد .

 

معبد وانت پو

 

معبد سوتات تایلند ( Wat Suthat )


این معبد معروف در نزدیکی منطقه شهرک چینی ها در محله بانکوک قدیم واقع شده است .

 

این معبد مکانی مقدس است که در طی مدت 27 سال بنا و ساخته شده است و در طراحی آن ظرافت خاصی از هنرمندان این کشور را به رخ می کشد .

 

در معبد سوتات بانکوک تایلند مجسمه های طلایی رنگ زیادی از بودا را می توانید مشاهده نمایید و یکی از مجسمه های غول پیکر بودا که از جنس طلا است و حدود 21 متر طول دارد نیز در این معبد بزرگ نگهداری می شود .


این معبد به دلیل  مجسمه های طلایی و برنزی بودا در داخل و بیرون معبد ، طراحی جالب سقف ، سبک معماری بینظیر ، نقاشی های دیواری بسیار عظیم و مجسمه های برنزی سربازان چینی که در حیاط است در دید گردشگران تور تایلند مشهور و معروف شده است .


ساعات بازدید نیز 8:00 الی 17:00 عصر می باشد .

 

معبد سوتات تایلند

 

در آخر معراج گشت آسمان سفری بسیار خوش و پر از خاطرات شیرین برای شما مسافران تور تایلند آرزومند است .


تور های مسافرتی تایلند

اگر قصد سفر به تایلند را دارید و می خواهید با تورهای تایلند معراج گشت آسمان آشنا شوید روی لینک زیر کلیک کنید :    

 

تور تایلند

تور بانکوک

تور پاتایا

تور پوکت


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.