معراج گشت | تور دبی - تور تایلند

تور دبی ، تور تایلند ، تور گرجستان ، تور مالزی ، تور چین ، تور هند ، تورترکیه

معراج گشت | تور دبی - تور تایلند

تور دبی ، تور تایلند ، تور گرجستان ، تور مالزی ، تور چین ، تور هند ، تورترکیه

مذهب مردم دبی

مذهب مردم دبی

اسلام مذهب رسمی مردم امارات متحده عربی است و در سطح وسیع و کاملا رسمی و گسترده اجرا می شود. 

مردم دبی به 5 اساس مهم دین یعنی ایمان – نماز – احسان – روزه گرفتن و زیارت مکه اعتقاد دارند و به آن عمل می کنند.


با معراج گشت آسمان همراه باشید تا شما را با مذهب و وجود ادیان مختلف در تور دبی آشنا نماییم.


دین مردم دبی اسلام است
  

اسلام در دبی

ظهور تشیع در امارات به نیمه قرن نوزدهم میلادی و همزمان با آغاز آن در بحرین و شرق عربستان سعودی بازمی گردد.

طبق آمارهای موجود در گزارش " آزادی ادیان در جهان" که در سال 2006 از سوی وزارت آمریکا انجام شد، حدود 4 میلیون و پانصد هزار نفر در امارات زندگی می کردند که از این تعداد تا سال 2006 حدود 15 درصد متدین به مذهب تشیع بودند و از این مقدار حدود 85 درصد شیعیانی هستند که از کشورهای دیگر به دبی وارد شده و زندگی میکنند .

اما آمارهای دیگری نیز وجود دارد که بیان می کند حدود 25  درصد از ساکنان امارات شیعیان هستند و در شهرهای دبی ، ابوطبی و شارجه ساکن هستند. 

در میان اهل تشیع ، مذهب امامیه بیش از دیگر مذاهب رواج دارد . این گروه از شیعیان کسانی هستند که از کشورهای مانند بحرین ، ایران ، هند و شهر القطیف و الاحساء عربستان وارد این کشور شده اند .

شیعیان این کشور در انجام مراسم مذهبی و دینی خود ، از آزادی کامل برخوردارند و تمام مدارس ، مساجد و حسینیه های اهل تشیع ، ملک خاص آنان به شمار می رود که دولت هیچ گونه کمک مالی به آنها نمی رساند.  در مدارس اسلامی رسمی امارت ، علاوه بر دین مبین اسلام ، مسایل مربوط به اهل تسنن نیز تدریس می شود.


اسلام در دبی بصورت پرنگ دیده و بدان عمل می شود.

برای مثال در ماه مبارک رمضان از خوردن ، آشامیدن و حتی سیگار کشیدن در مکان های عمومی به نشانه احترام خودداری می کنند و حتی از لحاظ قانونی هم خیلی برخورد جدی خواهند نمود.

در این ماه نیز فروش مشروبات و نوشیدنی های الکلی تا شامگاه ممنوع است و بعلاوه موسیقی زنده یا رقص ( کلاب های شبانه ) در این ماه عزیز تعطیل می باشد و همانند ما ایرانیان در پایان رمضان عید فطر را در کل کشور جشن میگیرند.


مذهب های مختلف در دبی

دین مردم دبی اسلام است و بیشتر مسلمانان این منطقه سنی مذهب هستند .

اما به دلیل مهاجرت افراد از سایر کشورها ، افرادی با سایر ادیان نیز در دبی و سایر مناطق کشور امارات متحده زندگی می کنند و شما انواع مذاهب و ادیان را در این کشور مشاهده می کنید.

در زیر چند نمونه ادیان را برایتان توضیح می دهیم.

اسلام در دبی


دولت امارات از وجود سایر ادیان آگاه است و به مردم کشورهای دیگر سخت نمیگیرند و مردم آزاد هستند اعمال و مراسم دین خود را به راحتی انجام دهند و دلیل اصلی آن به خاطر حفظ گردشگری در تور دبی و احترام به ادیان دیگر است.


دولت امارات با گسترش ادیان به غیر از اسلام مخالفتی ندارد و حتی اقدام به احداث و بازگشایی چندین کلیسا در جای جای شهر کرده و از سوی دیگر جهت رفاه حال مسافران و گردشگران مسلمان در تور دبی و آگاهی مغازه داران و کسبه از ساعت دقیق نماز ، از سوی بلندگویی در برخی از مغازه ها و پاساژهای بزرگ این شهر اعلام میشود.


ساکنان دبی دو فرهنگ اسلام و مسیحیت را از یکدیگر دور می دانند اما مسیحیت را نیز مانند فرهنگ اسلامی غنی و اصیل می شمرند.


در موسم کریسمس بازارها رنگ و بوی تازه ای به خود می گیرند ، خرید و فروش بیشتر می شود ، خیابانها مزین و آراسته می شوند .

اکثر ساکنان مسیحی در دبی در منطقه "جمیره " جمع می شوند و در کنار ساحل دبی به آواز خواندن می پردازند و به تقلید کریسمسی که در غرب برگزار می شود  و جوانان موسیقی غربی را پخش می کنند و به شادی و پایکوبی می پردازند .


ضمنا در هر کجای دنیا که تعداد قابل توجهی هندو زندگی کند به طور حتم یک معبد نیز وجود دارد .

از آنجائی که بخش بزرگی از کارگران مهاجر به امارات متحده عربی از هند و سریلانکا بوده و پیرو دین هندویسم هستند در این شهر معبدی ساخته شده تا محلی برای عبادت و دعای هندوها و همچنین انجام انواع مراسمات مذهبی باشد .

معبد هندو دبی تنها معبد موجود در امارات متحده عربی برای دین هندویسم است و با معماری جذاب و زیبای خود گردشگران بسیاری را با تور دبی به سوی خود می کشاند .

معبد هندو که از جاذبه های گردشگری دبی به شمار می آید میزبان مراسمات و انجام آداب و رسوم هندی است و گردشگران تور دبی به راحتی با استفاده از تاکسی و مترو ( از طریق ایستگاه های آل فهیدی و آل قبایبا ) می توانند به این مکان دیدنی دسترسی داشته باشند .

برای آشنایی هر چه بیشتر شما با شهر دبی و مقاصد گردشگری دبی شما را دعوت می کنیم تا مقالات مرتبط با دبی را مطالعه نمایید


تور های مسافرتی دبی

اگر قصد سفر به امارات را دارید و می خواهید با تورهای دبی معراج گشت آسمان آشنا شوید روی لینک زیر کلیک کنید:    

 

تور دبی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.