معراج گشت | تور دبی - تور تایلند

تور دبی ، تور تایلند ، تور گرجستان ، تور مالزی ، تور چین ، تور هند ، تورترکیه

معراج گشت | تور دبی - تور تایلند

تور دبی ، تور تایلند ، تور گرجستان ، تور مالزی ، تور چین ، تور هند ، تورترکیه

موزه هنرهای اسلامی مالزی ( Islamic Arts Museum )

موزه هنرهای اسلامی مالزی ( Islamic Arts Museum )

موزه هنرهای اسلامی مالزی بزرگترین موزه جنوب شرقی آسیا بشمار می رود که تنها مختص به هنر اسلامی می باشد ، این موزه در سال 1998 افتتاح شد که محلی برای بیش از 7000 مصنوعات اعم از طلا و جواهر تا ماکت مسجد مکه شد .

 

ویژگی های این مجموعه بی نظیر نه تنها شامل مصنوعات شرق میانه و مالزی ، بلکه شامل مصنوعات فوق العاده ی کشورهای چین و هند نیز می ‌باشد که قطعا شما در سفر با تور مالزی با دیدن اینها مجذوب آنها می شوید . 

 

 

با معراج گشت آسمان همراه باشید تا شما گردشگران تور مالزی سنگاپور را با یکی از معروفترین موزه های مالزی آشنا سازیم .


موزه هنرهای اسلامی مالزی یکی از اولین و بزرگترین موزه های آثار هنری اسلامی در جنوب شرق آسیا می باشد
  

آشنایی با هنرهای اسلامی مالزی ( Islamic Arts Museum )

به طور قطع می توان گفت که این موزه یکی از اولین و بزرگترین موزه های آثار هنری اسلامی در جنوب شرق آسیا می باشد ، همچنین این موزه دارای 12 گالری متنوع و زیباست که بسیاری از اقلام موجود در آن به جای منطقه جغرافیایی بر اساس نوع آن قرار گرفته است . 


همچنین این موزه برجسته با بیش از هشت هزار اثر هنری دارای یکی از برترین گنجینه های هنرهای تزئینی اسلامی در دنیا می باشد که سالانه هزاران گردشگر از طریق تور مالزی ارزان جذب این موزه می شوند .

 

شما بازدید کنندگان در این موزه انواع جانماز های دستدوزی شده ، خطاطی ها و دست نوشته های ظریف و زیبا بر روی ظروف سفالی ، قالی های دستباف و کاشیکاری های لعابی همگی نشان دهنده هنرمندی و زبر دستی استادان هنرهای اسلامی است که بدون شک شما عزیزان در بازدید از این موزه را مسحور این همه زیبایی و دقت در جزییات و ظرافت این آثار هنری خواهد کرد .

 

موزه هنرهای اسلامی


لازم به ذکر است که ساختمان موزه نیز خود اثری هنری در کشور مالزی به شمار میرود و شما گردشگران در تور ترکیبی مالزی می توانید ورودی ایوان مانند آن با طرح های سرامیکی و آیاتی که با قرآن تزئین شده است را از نزدیک دیده و کلی لذت ببرید و ضمنا سقف آن دارای گنبد های فیروزه ای رنگ با کاشیکاری های ایرانی و تزئینات گچ کاری ازبکستانی می باشد که واقعا شگفت انگیز است .


توجه داشته باشید که سالن های داخل موزه بسیار نورگیر و وسیع با هنرمندی هر چه تمام طراحی شده اند که هدف آن ایجاد فضایی صمیمی و القای احساس آزادی و رهایی به شما بازدید کنندگان است .

 

 

موزه هنرهای اسلامی در مالزی

 


معرفی آثار موزه هنرهای اسلامی مالزی

این موزه شامل دوازده  گالری است که هر کدام نمونه های مختلفی از آثار هنری اسلامی مانند جواهرات و اشیای قیمتی ، پارچه ، فلز کاری ، سرامیک و آبگینه ، سلاح جنگی ، معماری و قرآن و نسخه خطی را به نمایش عموم بازدید کنندگان و گردشگران می گذارند .


همچنین تعدادی از این گالری ها به کشور های چین ، هند و مالزی باستان به عنوان سه تا از بزرگترین مراکز هنر اسلامی در آسیا اختصاص داده شده که دیدن آنها در این موزه خالی از لطف نیست و اینکه تمام آثار هنری این گالری ها دارای پلاکارد های توضیحی به زبانهای مالایی ، انگلیسی و عربی هستند پس اگر تسلط به زبان انگلیسی دارید مشکلی پیش نخواهد آمد .


در ضمن از جالب ترین قسمت های این موزه می توان به آثاری مسحور کننده اعم از : نمونه پارچه پوشش درب کعبه ، شکل اتاق یک خانه عثمانی قرن 19 در اندازه های واقعی آن و مدل هایی از شهرهای مهم تاریخ اسلام ( در مقیاس کوچک ) از جمله شهرهای مکه و مدینه اشاره کرد .

 

موزه هنر اسلامی مالزی


شما عزیزان و جوانان علاقه مند به هنرهای اسلامی در سفر با تور مالزی میتوانید از کتابخانه این موزه استفاده کنید و یا در جلسات داستان سرایی و کلاس های آموزشی هنرهای دستی مختلف آن شرکت نمایید .


بر اساس نقل قول از ایرنا : آثار دیگری از هنرمندان مسلمان ایرانی از جمله قرآن کریم چاپ ایران ، تذهیب ، فرش ، گلیم و جاجیم ، نقاشی ، خط  و خط  نقاشی در موزه هنرهای اسلامی در مالزی به نمایش درآمده است .


علاوه بر این ، آثار نفیسی مربوط به دوره های مختلف تاریخی بعد از اسلام از شهرهای مختلف ایران از جمله : کاشان ، کرمان ، تبریز ، شیراز و اصفهان نظر هر  را به خود جلب می کند و در مجموع بیش از 70 درصد آثار هنری موزه هنرهای اسلامی مالزی مرتبط با ایران است .

 

موزه هنر اسلامی در مالزی


در ضمن موزه های هنرهای اسلامی مالزی به زودی نمایشگاه دیگری را از آثار هنری و معماری اسلامی طی مراسم ویژه ای افتتاح کرد که نکته جالب آن این بود که تقریبا بیش از 80 درصد آثار ارائه شده مربوط به هنر اسلامی ایرانی و مربوط به هنرمندان ایران عزیزمان بوده است و اینکه آثار تاریخی هنرمندان اسلامی در زمینه خطاطی ، نگارگری ، تذهیب و معماری به نمایش گذاشته شده است که از نظر زیبایی منحصر به فردند .

 

در این نمایشگاه حضور برجسته آثار تاریخی ایران توجه بازدید کنندگان و گردشگران تور کوالالامپور را به خود جلب کرده است و بیشتر آثار این نمایشگاه محصول هنری هنرمندان ایرانی در قرون گذشته می باشد .


و اینکه از جمله مهمترین این آثار می توان به خمسه نظامی مربوط قرن یازدهم هجری قمری نگاشته شده در شیراز ، بخشی از شاهنامه فردوسی مربوط به سال 984  قمری که در قزوین نگاشته شده است در این موزه اشاره نمود همچنین چند برگ از قرآن هایی که در قرن دهم هجری در بخش های مختلفی از ایران از جمله کاشان و مشهد نوشته شده نیز در این نمایشگاه عرضه شده است که پیشنهاد ما این است که در سفر با تور مالزی این جاذبه گردشگری مالزی را از دست ندهید .

 

موزه هنرهای کوالالامپور

 

همچنین شما بعد از بازدید از اینجا امکان این را دارید که از رستوران این موزه که غذاهای خاورمیانه‌ ای را سرو می‌ کند ، غذایتان را میل کنید .

 

 


ساعات بازید و هزینه بلیط ورودی

موزه هنرهای اسلامی مالزی در مجموعه " باغ های lake Gardens " در خیابان Lembah  Perdana  قرار گرفته شده است و همه روزه از ساعت 10 صبح تا 18 بعدازظهر پذیرای شما بازدیدکنندگان عزیز میباشد و همچنین ورودیه این موزه برای بزرگسالان 14 رینگت و برای کودکان زیر 6 سال بصورت رایگان می باشد .

 

 

در آخر معراج گشت آسمان سفری بسیار متفاوت با کلی خاطره به یادماندنی برای شما در تور مالزی سنگاپور آرزومند است .

 

اگر قصد سفر به مالزی را دارید و می خواهید با تورهای مالزی معراج گشت آسمان آشنا شوید روی لینک زیر کلیک کنید :    

تور مالزی

تور مالزی ارزان

تور ترکیبی مالزی

تور مالزی سنگاپور


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.