معراج گشت | تور دبی - تور تایلند

تور دبی ، تور تایلند ، تور گرجستان ، تور مالزی ، تور چین ، تور هند ، تورترکیه

معراج گشت | تور دبی - تور تایلند

تور دبی ، تور تایلند ، تور گرجستان ، تور مالزی ، تور چین ، تور هند ، تورترکیه

چاینا تان ( محله چینی ها ) در مالزی

یکی از مناطق محبوب و پرطرفدار برای خرید در پایتخت مالزی یعنی کوالالامپور محله چینی ها در خیابان Petaling می باشد که ساکنین چینی آن را بنا نهاده اند ، این محله یکی از شلوغ ترین و پر تردد ترین جاذبه های گردشگری در این شهر می باشد که مملو از شادی و نشاط است و سالانه هزاران گردشگر تور مالزی در زمان اقامتشان در کوالالامپور جذب این جا می شوند .

 

در ضمن چینی ها در اوایل قرن 1800 وارد منطقه پنانگ شده و محله چینی ها را با فروشگاه ها و خانه های روستایی که همگی معماری و دیزاین شده به سبک چینی را دارد بوجود آوردند این محله در شهر مرکزی جورج تاون قرار گرفته است و جاذبه های شرقی فوق العاده ای را داراست .

 

 

با معراج گشت آسمان همراه باشید تا شما گردشگران تور مالزی سنگاپور را با یکی دیگر از جاذبه های این کشور آشنا سازیم . 
  


این خیابان با نام چی چیئونگ کای " خیابان کارخانه نشاسته " بعنوان قلب تپنده مالزی شناخته می شود
  

آشنایی با محله چینی ها در مالزی

در قلب شهر کوالالامپور مکانی خاص و فوق العاده ای جای خوش کرده است که در آن هیچ وقت خاموشی نمی باشد و پر از شور و شوق و هیجان وجود دارد و اینکه همیشه رنگارنگ تر و شلوع تر از همسایه های بزرگتر و درخشان تر خود یعنی کی ال سی سی و بوکیت بینتانگ می باشد و کلی هم طرفدار دارد .

 

بازار چاینا تان که در خیابان پتالینگ قرار گرفته است به عنوان چی چیئونگ کای ( خیابان کارخانه نشاسته ) ، مرجعی برای ریشه اش به عنوان منطقه ای برای تولید نشاسته کاساو نیز شناخته می شود که کسانی که به چین سفر کرده اند این را بهتر می دانند و حس می کنند . چاینا تان که در تاریخ ، میراث و فرهنگ شرقی غوطه ور می باشد و بدون شک یکی از نقاط گردشگری محبوب درکشور مالزی محسوب می شود .

 

همچنین این محله بهشتی شناخته میشود برای شکارچیانه خرید مرقون به صرفه است و ارزان هست ، اینجا جایی است که می توان هر چه بخواهید بیابید از گیاهان دارویی گرفته تا اجناس تقلبی را در آن به وفور یافت می شود .

 

محله چینی ها در مالزی

 

شب ها محوطه بازار اصلی محله چینی ها یعنی خیابان پتالینگ به یک بازار شبانه سرزنده و تپنده تبدیل می شود که کلی هم شلوغ و پر سرو صدا میشود و زمینی با صدها غرفه که انواع کالاها را با قیمت هایی ارزان عرضه می گردد و بهترین موضوعی که برای شما خریداران جالب می باشد قیمت های اجناس است که می توان باز شما گردشگران تور ترکیبی مالزی در بازدید از اینجا با چانه زدن پایین تر هم بیاورید .

 
لازم به ذکر است که در قلب شهر زیبای کوالالامپور بخشی قرار گرفته است که هیچوقت در خاموشی فرو نمی رود و از همسایه پر هیجان و بزرگترش یعنی مرکز شهر کوالالامپور ، بسیار دل انگیزتر و جذاب تر به نظر می رسد .

 

جالب است شما گردشگران تور مالزی ارزان بدانید که چینی ها اولین روزهای شکل گیری محله خود را در خیابان پتالینگ جشن گرفتند و این خیابان به نام " Chee Cheong Ka " که به معنی خیابان کارخانه نشاسته است نیز شهرت دارد و در ضمن این محله که به شدت در فرهنگ ، میراث و تاریخ شرق غرق شده است ، بی شک یکی از توریستی ترین مناطق گردشگری مالزی برای گردشگران درتور کوالالامپور به شمار می رود .

 

بازار چینی ها


نکته قابل توجه در اینجا این است که محله چینی ها نیز به بهشت دلالان اجناس نیز معروف شده است و اینکه شما عزیزان می توانید در این مکان هر جنسی که مد نظرتان باشد را به راحتی پیدا کنید و بعد از غروب آفتاب ، این منطقه تبدیل به مرکز خرید اصلی شهر کوالالامپور می شود .

 

ضمنا شب های محله چینی ها پر است از فروشندگانی با کالاهای متنوع در کیفیت ها و قیمت های مختلف و ارزان که مشغول چانه زنی با مشتریان خود می باشند که بازدید از این مکان خالی از لطف نیست .

 

همچنین محله سراسر رنگی چینی ها "  China Town "  کوالالامپور مالزی بهترین مکان برای یافتن همه جور اجناس با ارزان ترین قیمت ها می باشد که ظاهرا هیچ زمانی تعطیلی هم ندارد . محله چینی ها که عمیقا غرق در فرهنگ و میراث و تاریخ مشرقی می باشد ، یکی از مکان های معروف برای گردشگران تور مالزی می باشد که خود را در بین همسایه های جذابش و به نوعی رقیبانش همچون بوکیت بینتانگ و کی ال سی سی هنوز در معرض دید نگه داشته است و حرفی برای گفتن دارد و در محله چینی ها به خوبی ریشه های چند فرهنگی بودن مالزی را نمایش می دهد که در آن هر نوع کالایی  که به فکرتان برسد وجود دارد .

 

بازار چینی ها


محله چینی ها یا همان خیابان پتالینگ یکی از پر رفت و آمد ترین مکان های خرید شهر کوالالامپور محسوب میشود و در این بازار فروش اجناس بدلی و ارزان قیمت بسیار رایج است و شما امکان این را دارید که بدل خیلی از اجناس مارک دار و معروف در جهان را آنجا پیدا کرده و بخرید .

 

در ضمن شما انواع ساعت های مچی ، پوشاک ، لوازم تزئینی ، کیف ، کفش و ... از بیشترین اجناس این بازار به چشم می خورد و چانه زنی شیوه همیشگی و رسم معمول محله چینی ها می باشد پس شما هم در اینجا این کار را انجام دهید . 

 

همچنین فروشنده ها بابت اجناس خود هر قیمتی به شما پیشنهاد کردند و هر چقدر هم به نظر شما ارزان بود باز هم جای تخفیف گرفتن و ارزانتر خریدن وجود دارد ، خریداران این اجناس بیشتر خارجی ها و بخصوص گردشگران در تور کوالالامپور هستند اگر مایل به خرید سوغاتی و هدیه هستید از جنس های این بازار حتما خرید نمایید که بسیار ارزان و مناسب برای سوغاتی خریدن است و علاوه بر محله چینی ها که در این خیابان قرار گرفته است همچنین در اینجا محل خرید وسایل سنتی و قدیمی با انواع و اقسام اجناس متفاوت فروشگاه های زنجیره ای و مجتمع های خرید مختلفی در کنار این خیابان قرار گرفته است که بعضی از آنها عبارتند از :

 

( Central Market Pesar Seni ) در فاصله بسیار نزدیک از خیابان Petaling قرار دارد ، این محله با این مراکز خرید نزدیک به آن امروزه به یکی از مناطق گردشگری مالزی و یکی از شاخصه های معتبر در این کشور تبدیل شده است .

 

بازار چینی ها در کوالالامپور

 

ضمنا شما عزیزان در این مجموعه می توانید طیف گسترده ای از انواع تولیدات ، صنایع دستی ، اجناس لوکس و قدیمی و سوغاتی را تهیه کنید . از نکات جالب دیگر این بازار می توان به پخش موسیقی های چینی اشاره نمود که در محوطه بازار و فروشگاه های مختلف میباشد که گویی واقعا در چین مشغول خرید هستید و این لطافت و جذابیت سفر را دو چندان خواهد کرد و پیشنهاد ما به شما گردشگران این است که اگر برای اولین بار به کشور مالزی سفر می کنید از این مکان حتما  دیدن نمایید .

 

 

در آخر معراج گشت آسمان سفری شاد و خاطره انگیزی برای شما در کنار خانوادتان آرزومند است .

 



اگر قصد سفر به مالزی را دارید و می خواهید با تورهای مالزی معراج گشت آسمان آشنا شوید روی لینک زیر کلیک کنید :    

تور مالزی

تور مالزی ارزان

تور ترکیبی مالزی

تور مالزی سنگاپور

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.