معراج گشت | تور دبی - تور تایلند

تور دبی ، تور تایلند ، تور گرجستان ، تور مالزی ، تور چین ، تور هند ، تورترکیه

معراج گشت | تور دبی - تور تایلند

تور دبی ، تور تایلند ، تور گرجستان ، تور مالزی ، تور چین ، تور هند ، تورترکیه

معبد آرولمیگو‌سری ‌را جاکالیامان مالزی

معبد آرولمیگو‌سری ‌را جاکالیامان مالزی

این آتشکده یا معبد یکی از پرطرفدارترین جاذبه های کشور مالزی بشمار می رود و در معبد " آرولمیگو سری را جاکالیامان " تا چشم شما کار می کند همه جا از کف تا سقف و تمامی ستون ها ، دیوارها و سقف ها با کریستال های رنگی تزئین شده است .

 

جالب است بدانید که این کریستال های رنگی در نگاه اول انعکاس نور در آنها چشم شما را قطعا می زند اما وقتی چشمتان به این نورها عادت کرد مبهوت این همه هنرمندی سازندگان و آرایش آراستگی و هنری که در ساخت این معبد به کار رفته می شوید . 

 

 

با معراج گشت آسمان همراه باشید تا شما گردشگران تور مالزی را با یکی از معابد مهم مالزی آشنا سازیم .


90 درصد از ساخت معبد آرولمیگو‌سری ‌را جاکالیامان از موزائیک های شیشه ای رنگارنگ استفاده شده است
  

تاریخچه معبد آرولمیگو‌سری ‌را جاکالیامان

نخستین بار این معبد مهم در سال 1923 میلادی ساخته شد و در طول گذر زمان تکمیل گردید تا در سال 1991 میلادی راهب " سری سیناتامبی " مسئولیت این معبد را از پدر خود گرفت و هدف او از این کار این بود که تصمیم داشت این معبد را به زیباترین شکل ممکن بسازد تا هندی هایی که برای عبادت به آنجا می آیند نهایت لذت را ببرند و به راحتی به عبادت بپردازند .

 

قابل توجه شما گردشگران تور کوالالامپور اینکه اگرچه کامل کردن این معبد کار بسیار سختی بود اما راهب در مدت 5 سال این کار را به اتمام رساند و سال 1996 میلادی درهای معبد به روی همگان بخصور گردشگران و توریست هایی هم که از طریق تور ترکیبی مالزی به این کشور سفر کردند  باز شد .

 

مدتی از بازگشایی این مبعد گذشت تا زمانی که " راهب سیناتامبی " به کشور تایلند سفر کرد و آنجا بود که جرقه ای به ذهنش زده شد و به فکر افتاد تا معبد را به درخشنده ترین و جذاب ترین شکل ممکن خود تزئین کند .

 

معبد آرولمیگو‌سری

 

او در طی این سفر معبدی را دید که از دور می درخشد و بسیار جلب توجه می کند . وقتی به معبد نزدیک شد متوجه شد که سردر آن را با شیشه هایی متنوع تزئین کرده اند ، آن زمان بود که تصمیم گرفت معبد خود را با شیشه تزئین کند و نکته قابل توجه این مکان این است که این معبد تبدیل به یک معبد شیشه ای شد که 90 درصد آن از موزائیک های شیشه ای رنگارنگ ساخته شده است .

 

 در ضمن در تزئین این معبد از 300 هزار قطعه شیشه قرمز، آبی ، زرد ، سبز ، بنفش و سفید استفاده شده است که در نوع خود بی نظیرند و ضمنا این معبد باعث شده است سالانه هزاران گردشگر از طریق تور مالزی ارزان جذب این جاذبه گردشگری شوند .

 

معبد آرولمیگو‌سری مالزی

 


آشنایی با معبد آرولمیگو‌سری ‌را جاکالیامان مالزی

این معبد که تماما از شیشه ساخته شده است به نوعی بازی نور را در جای جای خود به وسیله این شیشه های رنگی به نمایش عموم مردم می گذارد و چشم اندازی منحصر به فردی به شما هدیه می دهد و اینکه معبد آرولمیگو سری را جاکالیامان در حوالی مرز مشترک میان مالزی و سنگاپور قرار داشته و این باعث شده است که گردشگران تور مالزی سنگاپور  و تور مالزی حتما از آن بازدید کنند و در ضمن یکی از کهن ترین معابد شهر جوهور نیز محسوب می شود .


در ضمن تکمیل فرآیند ساخت این معبد چیزی در حدود ۵ سال به طول انجامید و در ساخت و ساز آن دقت و وسواس خاصی به خرج داده شد که واقعا هم معقولانه و منحصر به فرد بود و اینکه نخستین باری که معبد آرولمیگو سری را جاکالیامان به روی عموم گشوده شده و هر گردشگری در تور مالزی امکان ورود به آن را پیدا کرد محصور این همه شگفتی شد .


از آن پس علاوه بر مردم مالزی و پیروان مذهب بودایی که همیشه به معبد آرولمیگو سری را جاکالیامان می آمدند توریست هایی نیز که صدای شهرت این معبد در سفر با تور کوالالامپور به گوششان رسیده بود ، در سفر به مالزی حتما بازدید از معبد آرولمیگو سری را جاکالیامان را برنامه ریزی کرده و از بنای حیرت انگیز و شیشه های رنگی این معبد را کلی عکس گرفته و در کنار دوستانشان نهایت لذت را می برند .

 

معبد آرولمیگو‌سری جوهور


همچنین این آذرکده به یک آتشخانه کریستالی و رنگارنگ و زیبا تبدیل شد که 90 درصد آن از موزائیک های شیشه شفاف ای ساده مزین شده و در تزئین این آتشخانه از 300 عندلیب از شیشه های قرمز ، آبی ، زرد ، سبز ، بنفشه گون و سفید استفاده شده است .


قابل توجه شما گردشگران تور ترکیبی مالزی اینکه البته که رنگ ها نیز با مهندسی و اصول خاصی در کنار یکدیگر قرار داده شده اند و زمانی که نور خورشید به آن ها می تابد با کمی دقت این موضوع را از نزدیک درخواهید یافت .


قابل توجه است که ساخت معبد آرولمیگو یک میلیون دلار هزینه در بر داشته است و در واقع معبد آرولمیگو سری را جاکالیامان یکی از معبدهای قدیمی شهر جوهور است و البته این معبد در آن زمان به شکل امروزی نبوده و در طی سال ها چندین بار تکمیل شده و اکنون به این شکل درآمده است که چشمان همگان را محصور خود می کند .

 

 

در آخر معراج گشت آسمان سفری شاد و به یادماندنی برای شما عزیزان در تور مالزی سنگاپور آرزومند است .

 

 

 


اگر قصد سفر به مالزی را دارید و می خواهید با تورهای مالزی معراج گشت آسمان آشنا شوید روی لینک زیر کلیک کنید :    

تور مالزی

تور مالزی ارزان

تور ترکیبی مالزی

تور مالزی سنگاپور

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.