معراج گشت | تور دبی - تور تایلند

تور دبی ، تور تایلند ، تور گرجستان ، تور مالزی ، تور چین ، تور هند ، تورترکیه

معراج گشت | تور دبی - تور تایلند

تور دبی ، تور تایلند ، تور گرجستان ، تور مالزی ، تور چین ، تور هند ، تورترکیه

غار باتو کیو کوالالامپور ( Batu Cave )

غار باتو کیو کوالالامپور ( Batu Cave )

یکی‌ از مراکز توریستی مالزی ، غار باتو کیو یا غار میمونهای کوالالامپور است ، این مکان از اماکن مقدس هندو ها می باشد و با پله های بسیار و منظره زیبا با یک مجسمه بزرگ از الهه ای هندو و چند معبد کوچک منظره ای بی نظیر پیش روی شما گردشگران تور مالزی قرار می دهد .

 

در ضمن این غار که در سال 1881 میلادی به وسیله یک جستجوگر آمریکایی کشف شد و در شمال شهر کوالالامپور و در حدود 13 کیلومتری مرکز آن قرار گرفته است . همچنین این مکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه گردشگری و پس از آن مخفیگاهی برای کمونیست ها بوده و امروزه به عنوان محل مهمی برای عبادت ، پرستش و تجمع هندوها می باشد .

 

 

با معراج گشت آسمان همراه باشید تا شما گردشگران تور ترکیبی مالزی را با یکی از جاذبه های مهم مالزی را آشنا سازیم .


غار باتو کیو به عنوان محل بسیار مهم برای عبادت ، پرستش و تجمع هندوها می باشد
  

تاریخچه غار باتو کیو ( Batu Cave )

چهارصد میلیون سال قبل این تپه ها و غارها ، در نتیجه چندین دگردیسی زمین شناسی از دریاچه ای ما قبل تاریخ و از سنگ های آهکی تشکیل شده است و جالب است بدانید که اولین کاشفین و ساکنین این تپه بعد از میمون ها ، مردمان قبیله " Temuan " بودند که از ورودی های غار باتو به عنوان پناهگاه استفاده کرده و به طور مخفی در آن زندگانی می کردند .

 

همچنین مهم است شما عزیزان در سفر با تور کوالالامپور بدانید که در سال 1860 میلادی چینی هایی که به مالزی مهاجرت کرده بودند به دنبال استخراج چلغوز ، برای حاصلخیز کردن خاک زمین های کشاورزی شان به این تپه آمدند اما ویلیام هوراندی " William Horandy " با شناسایی غارها و منتشر کردن مستندات آن در سال 1887 میلادی غار باتو را به ثبت رساند و نامش را جاودانه کرد و به شهرت رساند .

 

غار باتو مالزی

 


در ضمن سال ها بعد تاجر هندی به نام تامبوسامی " Thamboosamy " در بازدیدی که از بزرگترین غار این تپه داشت تصمیم گرفت از این جا پرستشگاهی به سبک هندو بسازد و آن را پیشکش به خداوند " مورگن  Murugan " نماید ، بنابراین ساخت و ساز آغاز گردید .

 

در ضمن مجسمه ساز ها و نقاش های زبردست ، درون و بیرون غارها را با سازه ها و مجسمه های مذهبی مزین کردند و غار باتو با سرعت هر چه تمام ، به مقصدی برای زائران هندو و گردشگرانتور مالزی ارزان از سراسر دنیا تبدیل گردید .


البته اینکه فراموش نکنیم که صاحبان اصلی این غارها ، میمون ها هستند و از همان ابتدا و تا همین امروز که این مکان تبدیل به یک مناطق گردشگری مهم شده است .

 

غار باتو کیو مالزی

 


آشنایی با غار باتو کیو کوالالامپور

غار میمونها که در سال 1881 میلادی توسط یک جستجوگر آمریکایی کشف شده در شمال شهر کوالالامپور و درحدود 11 کیلومتری مرکز آن قرار گرفته است . این مکان در طول دوران استعمار به عنوان یک تفریحگاه و بعد از آن مخفیگاهی برای کمونیست ها بوده  و امروزه  به عنوان  محل مهمی  برای  عبادت ، پرستش  و تجمع هندوها بوده و هست .

 

قابل توجه شما گردشگران تور مالزی اینکه غارهای باتو ( Batu Caves ) محیط بسیار جالبی است البته اگر شما توان بالا رفتن از 272 پله را داشته باشید و مشتاق به بازدید از یک معبد تمام عیار هندی باشید . در ضمن این مکان صخره ای که از مناطق گردشگری تایلند در کوالالامپور است در 13 کیلومتری شمال کوالالامپور قرار گرفته و شامل 3 غار آهکی است که اصلی ترین آن ها در انتهای پله ها قرار دارد و معبد اصلی در داخل آن قرار گرفته است .


نکته بامزه این مکان این است که به محض ورود به غار ، میمون ها از شما گردشگران تور ترکیبی مالزی استقبال می کنند . در ضمن امکان این را دارید که هر نوع خوراکی اعم از بادام زمینی و موزرا برایشان از مغازه های پایین پله ها بخرید و بهشان بدهید و اینکه غذا دادن به میمون ها از نزدیک ، تجربه بسیار جالبی است .

 

غار باتو کیو کوالالامپور

 

قابل توجه شما مسافرانی که هم به مالزی و هم در سنگاپور از طریق تور مالزی سنگاپور سفر کرده اید یکی از روزهای خاصی که می توانید به این غار بروید و شاهد مراسم ویژه جشن هندی هاباشید روز " تایپوسام Thaipusam "  است که سالی یک بار و در یک روز خاص در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه برگزار می شود و جالب است بدانید که این جشن در واقع جشن سالروز تولد پسر شیوامی باشد ، مجسمه ایستاده بودا در باتو کیو کوالالامپور بلندترین مجسمه ایستاده دنیا می باشد که همه روزه تعداد زیادی گردشگر تور کوالالامپور از آن دیدن می ‌کنند .


ضمنا این غار بعنوان یکی از جاذبه های دیدنی کوالالامپور شامل 3 غار اصلی و یک غار کوچک می باشد و اینکه سنگ آهک بوده که 400 متر ارتفاع و طول آن به بیش از 100 می رسد از Golden Triangle شما با تاکسی و یا اتوبوس امکان این را دارید که به راحتی به این جای زیبا برسید .

 

در ضمن وقتی به این محل می رسید تعداد زیادی میمون به استقبال شما می آیند که کلی بامزه اند و تفریحات جالبی برای شما در کنار دوستانتان رغم می زنند و اگر شما گردشگران تور مالزی ارزانسر راهتان بادام زمینی و موز بخرید آنها به قصد گرفتن آنها به شما دوست شده و نزدیکتان می شوند و اینکه بدانید که شما باید از 272 پله بالا بروید تا غار مقدس و باستانی Batu را بتوانید ببینید .

 

غار باتو در کوالالامپور


باتو کیو کوالالامپور یک تپه سنگ آهکی است و این معبد صد ساله که چندین بت و مجسمه در داخل غارهای اصلی آن و اطرافش وجود دارد ، یکی از جاذبه‌های گردشگری پررفت و آمد کوالالامپورمحسوب می ‌شود که سالانه گردشگران زیادی از طریق تور مالزی سنگاپور و تور ترکیبی مالزی جذب این مکان می شوند و گفته می ‌شود این تپه سنگ آهکی که طی مدت 400 میلیون سال تشکیل شده است از اماکن مذهبی مهم هندوها بوده و هست .


قابل توجه شما گردشگران و توریست های عزیز اینکه " غار کاتدرال ( به معنی کلیسای جامع ) Cathedral Cave " که بزرگترین و محبوب  ترین غار در باتو کیو محسوب می‌شود ، چندین معبد هندوها را در خود جای داده است و همچنین در پای تپه باتو کیو چندین غار دیگر نیز وجود دارند و غار گالری هنری و غار موزه را شامل می شود و در آنها چندین مجسمه و نقاشی ‌های متعدد هندو نیز قرار دارد .


نکته قابل اهمیت باتو کیو این است که محل برگزاری جشنواره سالانه هندوها به نام تایپوسام Thaipusam می باشد که هزاران نفر بازدید کننده از سراسر دنیا و طرفدار نیز دارد و افراد زیادی هرساله از غروب روز قبل در معبد ماریامان Sri Mariamman Temple در مرکز شهر کوالالامپور دور هم جمع می ‌شوند و در ساعات اولیه روز بعدش طرفداران بیشتری در باتو کیو Batu Caves به این مراسم هجوم می آورند .

 

غار باتو

 

در ضمن از زمان شروع این مراسم رنگارنگ در ابتدای صبح تا زمان پایانش هشت ساعت طول میکشد در گذشته این مراسم بیش از یک میلیون بازدید کننده را به خود جذب ‌کرده است که آن را به یکی از بزرگترین گردهمایی ها در دنیا تبدیل کرده است و پیشنهاد ما این است که دیدن از آن را از دست ندهید .

 

کاوادیس " Kavadis "


جالب است شما گردشگران تور مالزی بدانید که تعداد زیادی از مریدان و جانبازان پیشکش های خود را که ظرف ‌های شیر هستند را در کارادیس Kavadis تزئین کرده اند را با کلی هیجان و احترام به پروردگار موروگا Lord Muruga تقدیم می ‌کنند .

 

کاوادیس Kavadis نیز به دو نیم ‌دایره چوبی یا فلزی تزئین شده است و بهم متصل شده اند که خم می‌ شوند و بر روی شانه افراد قرار خواهند گرفت و این چارچوب ‌ها معمولا به همراه قلاب‌ های فلزی و یا سیخ‌ های کباب هستند که برای سوراخ کردن پوست بدن ، زبان و یا گونه استفاده می‌ شوند که کمی ترسناک هم می باشد ، کاوادیس Kavadis با گل‌ ها و پر طاووس تزئین می ‌شوند که گاهی وزن آن به 100 کیلو هم خواهد رسید .


برخی از این شاگردان با سوراخ کردن بدنشان به وسیله این قلاب‌ ها و سیخ‌ های کباب نذر و دعای خود را به خدایان تقدیم می ‌کنند و اکثر بازدید کننندگان و گردشگران تور مالزی ارزان با دیدن این صحنه ها مجذوب این فداکاری مریدان می ‌شوند .

 

غار باتو در مالزی


در ضمن فردی روحانی در بالای تپه منتظر شماست تا بر روی کسانی که با سوراخ کردن بدنشان این قلاب های فلزی را به خود وصل کرده ‌اند خاکستر بپاشد و نذرشان مورد قبول واقع شود و اینکه هنگامی ‌که شما به عنوان بازدید کننده و گردشگر در حال بالا رفتن از این پله ‌ها هستید ، میمون ‌های زیادی شما را تعقیب می ‌کنند تا اگر خوراکی در دستتان باشد بپرند و آنها را از شما بدزدند پس حواستان بهشان باشد .

 


آدرس و ساعات کاری معبد باتو کیو در کوالالامپور

باتو کیو Batu Caves ، معبد سوبرامانیام Sri Subramaniam Temple ، کوالالامپور ، مالزی کوالالامپور ،  مالزی


ساعات کاری این مکان هر روز از ساعت 06:00 تا 21:00 میزبان شما گردشگران تور کوالالامپور می باشد .

 

 

در آخر معراج گشت آسمان سفری شاد و پر از خاطرات بی نظیر برای شما گردشگران تور مالزی آرزومند است .

 

اگر قصد سفر به مالزی را دارید و می خواهید با تورهای مالزی معراج گشت آسمان آشنا شوید روی لینک زیر کلیک کنید :    

تور مالزی

تور مالزی ارزان

تور ترکیبی مالزی

تور مالزی سنگاپور


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.